Själva köpet

Frakt & leveranstid

Frakt och expeditionsavgift är 69kr oavsett vikt. Handlar du över 500kr bjuder vi på frakten! För att spara på miljön så återbrukas emballage så ofta det går men ibland blir det nya förpackningar.

Hämtar du själv i Sturefors är det självklart fraktfritt oavsett belopp. När det är möjligt levererar jag direkt hem till dig.

Din order postas inom 5 vardagar. Ska du hämta själv så kontaktas du när det är klart för hämtning.

Betala

När du kommer till kassan kan du välja att betala i förskott via Swish, bankgiro eller kontant vid lokal leverans. Har ingen betalning eller kontakts gjorts inom 36 timmar efter skickad order, stryks ordern.

Dina uppgifter

När du handlar eller registrerar dig som kund hos oss så uppger du dina personuppgifter. Vi sparar de uppgifterna i vår verksamhet för att kunna bemöta dig med rätt information om dina köp. Vi ger inte dina uppgifter vidare till tredje part. Vi skickar ut nyhetsbrev då och nu och du kan enkelt avregistrera dig från dem.

Beställningar från utanför Sverige

Frakt enligt Postnords priser tillkommer för beställningar från utanför Sverige, oavsett orderbelopp. Vill du beställa till adress utanför Sverige, mejla info@piaswebshop.se så får du mer information hur du gör.

Garantier

Garantier på en produkt lämnas av respektive producent. Kontakta oss innan du beställer om du känner dig osäker om produkten. Huruvida du tål produkten eller inte, kan ju vi omöjligt veta, det kan bara du. Är du osäker? Kontakta oss så du får en fullständig innehållsförteckning innan du beställer. Vissa märken har provförpackningar att få eller köpa, så du kan testa.

Ångerrätt & returer

Öppet köp

Du har öppet köp i 14 dagar från att paketet har skickats från oss. Mer om öppet köp i Sverige här. Du står för returkostnaden. Produkterna ska vara oöppnade och i sin originalförpackning. Vid godkänt återköp så får du pengarna tillbaka, senast 10 dagar efter att vi fått din retur. Är förpackningarna öppnade eller inte kompletta så accepteras inte returen. Spara alltid kvitto på inlämning tills returen är avklarad. Fyll i formuläret nedan vid returer.

Reklamation

Är det fel på en vara? Då kan du reklamera varan och få tillbaka pengarna samt för ditt portoutlägg. Detta måste du göra skyndsamt dock senast inom 30 dagar från inköpet.  Minst halva innehållet ska vara kvar i det du returnerar. Är själva förpackningen skadad? Kontakta oss. Kasta aldrig något utan att ha varit kontakt med oss.

Fel på varan innebär om den är skadad eller att själva innehållet har blivit otjänligt. Reklamation gäller alltså inte om du inte gillar doften, effekten, färgen, är allergisk eller av annan anledning inte vill ha produkten längre. Då kan du returnera produkten enligt våra bestämmelser för öppet köp. Fyll i formuläret nedan vid returer.

Du som kund blir debiterad de extra kostnader som uppkommer om returen inte är komplett. Spara alltid kvitto på inlämning tills returen är avklarad.

Formulär att skicka innan du skickar tillbaka produkten